تشک

آنچه باید درباره تشک فنری و بدون فنر بدانیم!!!

تشک فنری

تشک‌ها انواع مختلفی دارند. بنابراین برای خرید تشک خوب باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. مانند نرمی یا سفتی، تشک فنری یا تشک اسفنجی (بدون فنر)، حتی نوع فنر و اسفنج و از همه مهمتر درجه انعطاف پذیری ستون فقرات. در این مقاله به معرفی و مقایسه تشک‌های فنری و بدون فنری می‌پردازیم.

انواع تشک فنری

تشک‌های فنری، توزیع یکنواختی از وزن و پشتیبانی مطلوبی از بدن ایجاد می‌کنند و فشار وارده بیش از حد در نقاط مختلف آن را از بین می‌برند. اگر غالباً در شب احساس گرما می‌کنید، نوع فنری گزینه ایده آلی برای شما است چون فنرها تهویه فعال را تقویت می‌کنند. این تشک‌ها نسبت به نوع فومی خنک‌تر و خشک ترند. تشک فنری در دو نوع وجود دارد: فنر بونل و فنر منفصل.

فنری بونل

در این نوع تشک فنری، فنرها به دلیل باز بودن ساختارشان رطوبت را آزاد می‌کنند که این نوع تشک در واقع برای افرادی که شب‌ها گرمشان می‌شود ایده آل است. فنرهای بونل به یکدیگر متصل هستند، بنابراین اگر روی تشک با هم بخوابید، حرکات شریک زندگی خود را در خواب احساس خواهید کرد.

یک تشک فنری بونل استاندارد به طور متوسط ​​300 فنر دارد. فروشندگان و تولیدکنندگان تشک غالباً در مورد عدد فنر تشک صحبت می‌کنند که مربوط به ضخامت سیمی است که فنر تشک از آن ساخته شده است. تشک با استاندارد 12 درجه فنر یک تشک بسیار محکم است و از بدن پشتیبانی خوبی می‌کند. اما اگر به دنبال تشک نرم تری هستید، فنر 13.5 ضمن ایجاد پشتیبانی مناسب می‌تواند کمی نرم باشد.

تشک فنری منفصل

تفاوت تشک فنری منفصل با فنر باز

تشک‌های فنری بونل بدترین نوع تشک فنری در بین انواع تشک‌ها هستند. این تشک از یک سیستم تعلیق بهم پیوسته تشکیل شده و به صورت مارپیچی دایره‌ای شکل پیچیده می‌شوند. این مارپیچ‌ها به قاب سیمی متصل شده و مانند یک فنر بزرگ عمل می‌کنند. هیچ بخشی از این فنرها به طور مستقل فعالیت نمی‌کند.

فنری پاکتی (فنر منفصل)

فنرهای منفصل فنرهایی هستند که به صورت جداگانه بسته شده و به طور مستقل کار می‌کنند تا از نزدیک حرکات و خطوط بدن شما را دنبال کنند. همه آنها مستقل از یکدیگر حرکت می‌کنند، به این معنی که تشک پشتیبانی انتخابی از قسمت‌های مختلف بدن را فراهم می‌کند و حرکت یک شخص بر دیگری تأثیر نمی‌گذارد.

مقایسه تشک بونل و پاکتی

اگر ترجیح می‌دهید نزدیک لبه تشک بخوابید، فنرهای منفصل (پاکتی) پشتیبانی بیشتری در لبه‌ها دارند. در حالی که یک مدل فنر بونل از چنین مزیتی برخوردار نیست زیرا کناره‌های تشک در لبه‌های خود هیچ تکیه‌گاهی ندارند.

فنرهای منفصل متناسب با وزن بدن شما قابل تنظیم هستند و می‌تواند دو نیروی کششی متفاوت را در یک تشک ایجاد کند. که باعث می‌شود فنرهای منفصل برای دو نفر با وزن متفاوت که می‌خواهند روی یک تخت بخوابند ایده آل باشد. با تشک فنر بونل هرگز نمی‌توان به این مزیت دست یافت.

فنرهای منفصل همچنین سطح منسجم تری را برای پوشش تشک فراهم می‌کند که از الیاف و پوششی است که روی آن نشسته‌ایم. وقتی الیاف روی سیستم فنر باز قرار می‌گیرند، غالباً در آن فرو می‌روند و به مرور زمان بین فنرها فاصله ایجاد می کنند و باعث ایجاد یک سطح ناهموار می‌شوند. یک تشک فنری منفصل از تشک فنری معمولی بیشتر دوام می‌آورد. و سال‌ها خواب راحت را برای شما فراهم می‌کند.

مزایای تشک‌های فنری منفصل

تشک‌های فنر منفصل برخلاف فنری قدیمی‌تر، به عنوان یک شکل واحد حرکت نمی‌کند. این امر به جلوگیری از “جمع شدن” کمک می‌کند و باعث کاهش انتقال حرکت به نقاط دیگر تشک می‌شود. هر فنر به صورت جداگانه کار می‌کند تا به درستی از بدن شما پشتیبانی کند. به همین دلیل، اگر وزن شما و همسرتان اختلاف زیادی دارد و یا در هنگام خواب تکان می‌خورید تشک‌های فنری منفصل برای شما بسیار مفید است.

عدم انتقال حرکت

هر فنر منفصل به جای پخش کردن وزن بدن در سطح تشک، جداگانه به فشار وارد شده واکنش نشان می‌دهد و از وزن بدن پشتیبانی می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا خوابی آرام داشته باشید.

استحکام

از آنجا که هر فنر به صورت جداگانه در پارچه خود محصور است این امر آن را در کشش ثابت نگه می‌دارد. این کار باعث ایجاد یکنواختی از استحکام در کل تشک می‌شود.

پشتیبانی کامل از بدن

تشک‌های فنری منفصل از نوع تشک‌های فنری برتر به حساب می‌آیند. زیرا به ارائه حمایت کامل از بدن معروف هستند.

کاهش فشار

از آنجا که فنرها به طور مستقل از یکدیگر کار می‌کنند تشک‌های پاکتی از وزن بدن شما تا حدی بیشتر از سیستم فنر کوئل باز (که به آن فنر استاندارد نیز گفته می‌شود) پشتیبانی می‌کنند. این امر به شما کمک می‌کند تا زمان خواب احساس راحتی و پشتیبانی خوبی داشته باشید.

تشک بدون فنر (اسفنجی)

اگرچه اسفنج به عنوان یکی از لایه‌های اصلی در تمام تشک ها استفاده می‌شود و از این نظر می‌توان از همه تشک‌ها به عنوان اسفنجی نیز یاد کرد، اما ویژگی تشک های اسفنجی استفاده از اسفنج در انواع مختلف و وزن‌های خاص است. از آنجایی که این تشک‌ها فاقد فنر هستند، بنابراین غلت زدن و هرگونه حرکت روی این تشک به هیچ وجه موجب لرزش و حرکت در سایر قسمت‌های تشک نخواهد شد و این ویژگی خصوصاً در تخت‌های دو نفره باعث مزاحمت فرد در حالی که شخص دیگر در حال غلتیدن است نخواهد شد.

تشک فنری

تشک فنری و تشک لاتکس

در این تشک‌ها از فنر استفاده نشده و لایه اصلی آن اسفنج است که در ضخامت‌های مختلف در این تشک‌ها استفاده می‌شود. به کسانی که از تشک‌های دونفره استفاده می‌کنند و خواب کمی دارند توصیه می‌شود که توجه بیشتری به تشک‌های اسفنجی داشته باشند زیرا سطح ایستایی دارند و از ضربه فنر عاری هستند.

به چه کسانی استفاده از تشک اسفنجی توصیه نمی‌شود؟

افراد گرمایی

بد نیست بدانید که تهویه در تشک‌های اسفنجی به خوبی انجام نمی‌شود. تشک‌های بدون فنر برای افراد گرمایی مناسب نیستند زیرا گرما را جذب می‌کنند. بهتر است این افراد از تشک‌هایی با الیاف خنک و ضد تعریق استفاده کنند و استفاده از تشک اسفنجی به افرادی که مزاج گرم دارند توصیه نمی‌شود. زیرا این امر باعث اختلال در خواب این افراد و همچنین بالا رفتن دمای بدن آنها در هنگام خواب می‌شود.

افراد مبتلا به مشکلات عضلانی و دیسک کمر

به دلیل اسفنجی که در این تشک‌ها استفاده شده، سطح آنها نرم و راحت است. افرادی که دچار مشکلات عضلانی یا کمر درد هستند باید از نوع سفت‌تری استفاده کنند، بنابراین تشک‌های اسفنجی توصیه نمی‌شود. بهتر است این افراد از تشک طبی مناسب برای دیسک کمر استفاده کنند.

تشک فنری

تشک طبی فومی

دوام تشک‌های اسفنجی

تشک‌های اسفنجی بسیار باکیفیت هستند. بنابراین دوام و ماندگاری بالایی دارند. از این تشک ها می‌توان به مدت 7 تا 10 سال استفاده کرد. البته بسته به محصول و مارکی که خریداری می‌کنید، طول عمر آن متفاوت است.

شما می‌توانید انواع مناسب تشک های اسفنجی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی تشک خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی تشک با سابقه 15 ساله توانسته رضایت مشتریان را در فروش آنلاین تشک جلب کند. خرید آنلاین تشک اسفنجی خود را با فروشگاه اینترنتی تشک تجربه کنید.

تفاوت تشک‌های فنری و بدون فنر

یکی از مزایای بارز تشک‌های اسفنجی و فنری این است که در تولید تشک اسفنجی از هیچ فنری استفاده نمی‌شود و این خصوصاً برای تخت‌های دو نفره می‌تواند ویژگی خوبی باشد زیرا غلت زدن و لرزش باعث ایجاد مزاحمت برای دیگری نشده و آرامش فرد را بر هم نمی‌زند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.