تشک

تشک طبی فنری متصل

تشک طبی فنری متصل

تشک‌ طبی فنری متصل مناسب‌ترین تشک خریداران به دلیل طول عمر بیشتر و خواب راحت‌تر است. این نوع بیشتر در تشک‌های یک نفره استفاده می‌شود. این مدل از تشک‌ها مانند تشک‌های فنری غیر طبی هستند با این تفاوت که فنرها ضخیم تر شده و لایه‌های فوم زیاد می شوند و مواد پارچه‌ای روی تشک تقویت می‌شوند. البته بسته به مدل تشک‌، تنوع بسیاری وجود دارد که قیمت‌های مختلفی نیز دارند.

تشک های فنری

تشک‌های فنری توزیع یکنواختی از وزن و پشتیبان مطلوبی از وزن و بدن شما ایجاد و فشار بیش از حد در مناطق مختلف آن را از کاهش میدهند. اگر غالباً در شب احساس گرما می‌کنید، تشک نوع فنری گزینه ایده آلی است چون فنرها باعث تهویه فعال هوا داخل تشک میشوند. این تشک نسبت به نوع فومی خنک‌تر و خشک‌تر است. تشک فنری در دو نوع وجود دارد: فنر متصل و فنر منفصل.

تشک طبی فنری متصل

تشک طبی فنری متصل

تشک فنری متصل (بونل)

تشک فنری متصل پشتیبانی کامل را برای اطمینان از یک خواب آرام در شب فراهم می‌کند. همچنین فنرها به دلیل باز بودن ساختارشان رطوبت را آزاد می‌کنند. این نوع تشک در واقع برای افرادی که شب‌ها گرمشان می شود ایده آل است.

فنرهای بونل به یکدیگر متصل هستند. بنابراین اگر روی تشک با هم بخوابید، حرکات شریک زندگی خود را در خواب احساس خواهید کرد.

این تشک به دلیل ضخامت کمش با گذشت زمان در وسط تو رفتگی پیدا می‌کند که برای کمر مضر است. یکی دیگر از معایبی که می‌تواند آزار دهنده باشد این است که در تشک‌های دو نفره، اختلاف وزن باعث می‌شود که افراد به یک طرف بچرخند و لرزش ناشی از جابجایی افراد باعث اختلال در خواب می‌شود.

تشک طبی فنری متصل

تشک‌های طبی که به آن تشک ارتوپدی هم گفته میشود در واقع برای حمایت از مفاصل، کمر و کل بدن طراحی شده‌اند. این تشک با انجام مطالعات پزشکی بر روی اختلالات یا تغییر شکل ستون فقرات و مفاصل ساخته می‌شود.

تشک طبی به طور عام برای افرادی که درد کمر، دیسک یا ستون فقرات دارند، افرادی که دوره نقاهت را می‌گذرانند، افراد مسن و ورزشکاران یا سایر افرادی که زندگی فعالی دارند، توصیه می‌شود.

امروزه تشک‌های طبی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. تولیدکنندگان کارهای زیادی را برای پیشرفت بیشتر آنها انجام داده‌اند. تشک طبی از فوم ژله‌ای ساخته شده تا گرمای بیشتری را جذب کند. فوم‌های استفاده شده در تشک طبی باعث می‌شود که شکل بدن روی سطح تشک قرار گرفته و فشار وارد بر بدن کاهش یابد.

تشک طبی وزن بدن را برای تعادل کامل و عدم فشار بر نواحی حساس پشت، شانه ها و همچنین گردن به طور مساوی توزیع می‌کند و باعث خوابی آرام می شود. این تشک‌ها برای افراد مبتلا به بیماری های مفصلی و استخوان درد طراحی شده اند. و برخلاف تشک‌ از نوع های فنری، بعد از مدتی شکل و فرم خود را از دست نمی‌ دهند.

تفاوت بین تشک فنر متصل و تشک پاکتی

سوالی که هر مشتری می پرسد این است که تفاوت تشک طبی فنری متصل و فنر پاکتی چیست؟

تشک فنری متصل یکی از قدیمی‌ترین انواع فناوری‌های تشک فنری در بازار است. فنر‌های بونل به عنوان فن‌آوری فنر متصل به یکدیگر توصیف میشوند. تشک‌های این نوع به دلیل ساختار فنری داخلی تمایل به سفتی بیشتری دارند. از آنجا که فنرها به هم متصل هستند، این سیستم فنری بیشتر به حرکت حساس است.

این بدان معناست که وقتی شخصی در یک طرف تخت حرکت می‌کند، ممکن است فرد در طرف دیگر حرکت را روی تشک نیز احساس کند. اما تشک‌های فنری پاکتی با فنرهایی ساخته می‌شوند که بهم پیوسته نیستند. این کار از هرگونه حرکتی جلوگیری می‌کند. اگر فرد خوابیده روی تخت در حال چرخش و حرکت روی تخت باشد، شریک دیگر ممکن است حرکت را احساس نکند.

 

تشک طبی فنری متصل

مقایسه تشک طبی فنری متصل و تشک فنری منفصل (پاکتی)

 

تشک پاکتی

تشک پاکتی از تشک طبی فنری متصل گرانتر است.

تشک‌های پاکتی می‌توانند از شکل‌های مختلف بدن پشتیبانی کنند اما تشک‌های فنر متصل نمی‌توانند. زیرا فنرهای تشک بونل با هم حرکت می‌کنند. با این حال، در تشک پاکتی، فنرها به صورت جداگانه حرکت می کنند.

برخلاف تشک‌های فنر متصل، در تشک‌های پاکتی هر واحد فنر در پاکت‌های پارچه ای جداگانه قرار دارد. چنین طراحی سیستم فنری وقتی یک نفر روی یک انتهای تشک حرکت می‌کند باعث کاهش حرکت روی تشک و کاهش وقفه در هنگام خواب می‌شود.

سیستم‌ های فنر منفصل یا پاکتی یا پاکت اسپرینگ نیز پشتیبانی كافی از كل بدن را دارند در حالی كه تشک های فنر های متصل به صورت جداگانه به نقاط فشار و وزن مختلف بدن پاسخ می‌دهند. تشک‌های پاکتی کمی نرم تر از تشک‌های بونل هستند.

میزان گردش هوا در داخل تشک پاکتی خواب راحت و دمای راحت تر تخت را تضمین می‌کند. تفاوت عمده بین هر دو تشک این است که فنرهای تشک فنر متصل به هم متصل شده در حالی که فنرهای تشک پاکتی متصل نیستند.

مزایای تشک‌ طبی فنر متصل 

تشک طبی فنری متصل باعث تقویت بافت کمر و حفظ شکل و اسکلت اندام‌های بدن در هنگام خوابیدن می‌شود. سطح تشک سفت است به طوری که از ستون فقرات به خوبی محافظت می‌کند. اما مانند سایر تشک‌ها قسمت‌های میانی بدن را در تشک فرو نمی‌برد. اگر تشک شما خیلی نرم است، قسمت میانی بدن در تشک فرو رفته و باعث خم شدن و تغییر شکل غیرطبیعی ستون فقرات می‌شود. در نتیجه کمر درد ایجاد می‌شود. از آنجا که سطح این تشک ها از تشک های معمولی سفت تر است، بیشتر مناسب افرادیست که به خوابیدن روی زمین عادت دارند.

محکم بودن تشک بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد. میزان انعطاف پذیری مناسب در تشک به نحوه خوابیدن فرد، قد و وزن او بستگی دارد. افرادی که به پهلو می‌خوابند و زیاد حرکت می‌کنند باید به دنبال تشک‌های نرم‌تری باشند. قرارگیری این افراد در کاهش فشار روی ستون فقرات موثر است. بنابراین بهتر است که تشک بتواند شکل طبیعی بدن را به خود بگیرد.

خیلی ها فکر می کنند که هر چه تشک سفت‌تر، طبیعی‌تر. البته همان فرو رفتگی که به دلیل وزن بدن روی تشک رخ می دهد، ممکن است کمردرد را در افراد حساس تشدید کند. اما فقط به این دلیل که یک تشک سفت به کمر درد کمک کرده و از بین می برد، چیزی است که از نظر علمی ثابت نشده است. برای حل این مشکل، تشک های فومی هوشمند ساخته شده‌اند که می توانند دقیقاً متناسب با بدن شما باشند و از فشار نامناسب به کمر جلوگیری می کنند.

تشک طبی فنری متصل

فنرهای متصل در تشک

اصالت و گارانتی تشک طبی فنری

به راحتی می‌توان گفت که داشتن ضمانت نامه معتبر کیفیت موارد ذکر شده در بالا را تضمین می‌کند. بیشتر تشک‌ طبی فنری متصل اصلی و معتبر معمولاً دارای ضمانت تعویض و تعمیر هستند. برخی از آنها دارای ضمانت چندین ساله هستند. اگر از یک شرکت معتبر تولید کننده تشک خرید کنید، تشک شما ضمانت تعمیر و تعویض خواهد داشت. تشک ایده آل دارای اطلاعات فنی دقیق، گارانتی واقعی و معتبر و خدمات پس از فروش است. بنابراین قبل از خرید تشک، با مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی تشک، از اطلاعات ارائه شده در مورد هر مدل آگاهی داشته و به تعاریف نامعقول دلالان و فروشندگان ناآگاه توجه نکنید. زیرا هدف هر فروشنده اول تهیه محصولی است که تحت کنترل او باشد و متأسفانه منافع مصرف کننده در آخرین اولویت قرار دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.