تشک

تشک مناسب برای گودی کمر

تشک مناسب برای گودی کمر

در این مقاله تشک مناسب برای گودی کمر و دیسک کمر را معرفی به شما می کنیم و به شما خواهیم گفت که کدام تشک برای گودی کمر بهترین و کدام تشک مناسب نیست.

تشک طبی

تشک طبی (تشک ارتوپدی) یک نوع تشک است که برای حمایت کردن از مفاصل، کمر و کل بدن انسان طراحی و ساخته شده است. این محصول با مطالعات پزشکی ارتوپدی که بر روی تغییر شکل ستون فقرات و مفاصل متمرکز است، ساخته می شود.

تشک های طبی به طور معمول برای افرادی که با درد می خوابند، افرادی که از جراحت بهبود می یابند، کسانی که دیسک کمر دارند، افراد مسن و ورزشکاران یا سایر افرادی که سبک زندگی فعال دارند، توصیه می شود.

امروزه تشک طبی طرفداران بسیاری در بین مردم پیدا کرده است. تولید کنندگان اقدامات بسیاری را برای پیشرفت بیشتر انجام داده اند. ساختار تشک طبی از فوم های ژله مانند ساخته شده که گرمای بیشتری را جذب می کنند. فوم های استفاده شده در تشک طبی باعث می شوند که قالب بدن روی سطح تشک ایجاد شده و فشار وارد بر بدن کاهش یابد.

تشک طبی وزن بدن را برای تعادل کامل و عدم فشار بر نواحی حساس مانند پشت، شانه ها و همچنین گردن به طور مساوی توزیع می کند و باعث خواب آرام می شود. این تشک ها برای افراد مبتلا به بیماری های مفصلی و استخوان درد طراحی شده و برخلاف تشک های فنری، بعد از مدتی شکل خود را از دست نمی دهند.

تشک مناسب برای گودی کمر

تشک های طبی برای گودی کمر

بهترین حالت خواب برای افرادی که گودی کمر دارند

یکی از مهمترین مواردی که افراد مبتلا به گودی کمر باید در نظر بگیرند و به آن اهمیت دهند، نحوه خوابیدن آن ها است. اگر بهترین تشک را برای گودی کمرتان خریداری کنید اما نحوه خواب خود را بهبود ندهید، هیچ تغییری در بهبود کمرتان ایجاد نمی شود. یکی از بهترین حالت های خوابیدن برای افرادی که گودی کمر دارند این است که به پشت بخوابند. توصیه می کنیم هنگام خواب یک بالش زیر زانو قرار دهید، زیرا این کار فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد می کند.

اگر هنگام خوابیدن به پشت درد بیشتری دارید یا به این سبک خوابیدن عادت ندارید و ترجیح می دهید به پهلو بخوابید، قرار دادن بالش بین زانوها باعث می شود کمر احساس بهتری داشته باشد و فشار زیادی وارد نکند. در هر صورت، شما باید در مورد درست خوابیدن و تغییر وضعیت خواب خود فکر کنید. در ابتدا، این تغییرات ممکن است دشوار و آزاردهنده باشند، اما در دراز مدت، باعث بهبود و کاهش گودی کمر می شوند، بنابراین از این امر غافل نشوید.

تشک مناسب برای گودی کمر چه ویژگی هایی دارد؟

صرف وقت برای یافتن یک تشک خوب و همچنین هزینه کردن روی آن نوعی سرمایه گذاری است، زیرا از کمردرد و گودی کمر جلوگیری می کند. همچنین خواب بهتری خواهید داشت و استرسی که اکثر مردم به طور روزانه با آن روبرو می شوند با داشتن یک خواب خوب و استراحت کافی برطرف می شود. برخی به اشتباه تصور می کنند که تشک های بسیار سفت برای کمردرد بهتر است، در حالی که بهترین تشک برای گودی کمر نباید خیلی نرم یا خیلی خشک و سفت باشد.

یک تشک خوب باید از ستون فقرات شما محافظت کند و از فشار مضاعف به کمر و شانه های شما جلوگیری کند. در صورت خرید یک تشک غیراستاندارد، باید آن را در فواصل کوتاه تعویض کنید و به دلیل هزینه بالای خرید تشک، این امر به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود. با خرید یک تشک با کیفیت خوب می توانید چندین سال بدون نگرانی از آن استفاده کنید که در دراز مدت هم از نظر سلامتی و هم از نظر اقتصادی برای شما مفید خواهد بود.

تشک مناسب برای گودی کمر

تشک مناسب

تشک های مموری فوم

تشک های مموری فوم یکی از تشک های موجود در بازار است که دارای لایه ای نرم و انعطاف پذیر هستند. خوابیدن روی این تشک ها بسیار آرامش بخش است. اما باید بدانید که تشک هایی که کاملاً از مموری فوم ساخته شده اند برای افرادی که دیسک کمر و گودی کمر دارند مناسب نیستند. اما تشک هایی که نسبتاً سفت هستند و فقط روی آنها مموری فوم وجود دارد می تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد.

مزایا

  • از تشک نرم تری برای مفاصل با درد زیاد استفاده می کند
  • یکی از بهترین گزینه ها برای جذب حرکت های بدن است

معایب

  • می تواند گرمای بدن را بگبرد و باعث ناراحتی می شود.
  • به طور کلی گران تر از انواع دیگر تشک ها است.

تشک فنری منفصل

تشک فنری منفصل (پاکت اسپرینگ یا پاکتی) از فنر های جداگانه ساخته می شود. هر فنر به صورت تکی در پارچه ای محصور شده است. فنر ها نسبت به هم مستقل از یکدیگر کار می کنند. هر فنر فقط به فشار وارد شده به آن نقطه واکنش نشان می دهد.

فنرهای منفصل برخلاف تشک های فنری قدیمی تر، به عنوان یک شکل واحد حرکت نمی کنند. این امر به جلوگیری از “جمع شدن” کمک می کند و باعث کاهش انتقال حرکت به نقاط دیگر تشک می شود. هر فنر به صورت جداگانه کار می کند تا به درستی از بدن شما پشتیبانی کند. به همین دلیل، اگر وزن شما و همسرتان اختلاف زیادی دارد و یا در هنگام خواب تکان می خورید تشک فنری منفصل برای شما بسیار مفید است.

تشک های لاتکس

اگر می خواهید قبل از خرید از تشک های لاتکس (تشک هایی که به جای فوم از لاتکس مصنوعی یا طبیعی استفاده می کنند) استفاده کنید، از کیفیت و ثبات سطح تشک اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نکند. شما می توانید انواع تشک های طبی را با کیفیت خوب و قیمت مناسب از وب سایت تشک تهیه کنید.

مزایا

  • ظرفیت برگشت بالاتر نسبت به سایر تشک های فومی.
  • با استفاده از مواد طبیعی تولید شده است

معایب

  • احساس حالت اسفنجی
  • گران تر از بسیاری از انواع فومی  دیگر
  • برای کسانی که آلرژی به لاتکس دارند گزینه ای مناسب نیست.
تشک مناسب برای گودی کمر

تشک فنری منفصل (پاکتی) برای رفع مشکل کمر درد

بیماری های ناشی از گودی کمر

گودی کمر به معنی انحنای غیرطبیعی در ستون فقرات است. این مشکل اغلب گردن و کمر را درگیر می کند و صدمات جدی و جبران ناپذیری به کمر وارد می کند. کمردرد به سن و جنسیت مربوط نمی شود و هر فردی در هر سنی می تواند کمردرد داشته باشد.

دیسک کمر در اثر ساییدگی مهره های کمری ایجاد می شود. این وضعیت در اثر حرکت دادن اجسام سنگین یا نشستن طولانی مدت در موقعیت اشتباه ایجاد می شود. انتخاب بهترین تشک برای ناحیه کمر و دیسک کمر در درمان و پیشگیری از این بیماری ها بسیار موثر است. تشک های غیر استاندارد و غیر اصولی باعث آسیب بیشتر به کمر می شود.

یکی از شایع ترین علائم در افراد مبتلا به دیسک کمر، درد مزمن و شدید در پاها است. درد یا سوزن سوزن شدن در قسمت پایین بدن، به ویژه پاها، که به آن سیاتیک نیز گفته می شود، از عوارض دیسک کمر است. برای درمان مشکلات کمر، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت نظر او تحت درمان قرار بگیرید، زیرا عدم توجه به درمان مشکلات کمر آسیب های جدی ایجاد می کند. انتخاب تشک مناسب نیز به روند بهبود کمک می کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.