تشک, رویال

تشک فنر پاکتی رویال یا مموری فوم

تشک فنر پاکتی رویال یا مموری فوم

تشک فنر پاکتی رویال تشکی است که دارای فنر های منفصل یا فنر جدا هستند. این تشک  به منظور افزایش سلامتی و جلوگیری از درد ناحیه کمر بسیار به کار می آید. فنر های منفصل از جنس استیل می باشند و به طور جداگانه داخل پاکت هستند. به همین دلیل تکان خوردن آن ربطی به بقیه فنر ها ندارد. این تشک ها چندین لایه طبی مرغوب دارند که به این سیستم فنری کمک می کنند.

تکنولوژی روز دنیا در صنعت تشک پیشرفت زیادی داشته است. ساختار تشک رویال از نوع فنر پاکتی 100% طبی است و این ساختار به دست مهندسان توانمند ایرانی ساخته شده است. این محصول دارای تحمل وزن بالای 120 کیلوگرم است و دارای ضخامت 30 سانت می باشد. این نوع تشک ها ویژگی ها و تفاوت هایی با تشک های دیگر دارند که در ادامه به بررسی آن ها در این مقاله خواهیم پرداخت.

تشک فنر پاکتی رویال

تشک فنر پاکتی رویال

ویژگی و ساختار تشک رویال

این تشک شامل 10 میلی متر قاب فریم فنر دار است. با توجه به ضخامت این فریم مانند حالت مبل می توانید روی تشک بنشینید، بدون این که مشکلی برای کناره های تشک به وجود بیاید. پارچه رویی تشک از لایه پلی استر ضد حساسیت تولید شده که برای افرادی که دارای حساسیت هستند، بسیار مناسب است. در نتیجه باعث تمیزی و راحتی محیط خواب شما می شود.

ضخامت تشک های فنر پاکتی رویال 30 سانتی متر است.در این تشک ها به اندازه 129 کیلوگرم اسفنج ریباند به کار رفته است. از لایه ترموباند در آن استفاده شده و شامل 1700 گرم نمد محافظ فنر است. همچنین پارچه ای که در تشک فنر پاکتی به کار رفته ضد تعریق است و در هنگام خواب از گرمای اضافی جلوگیری می کند.

از ویژگی های این تشک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مستقل عمل کردن هر فنر در صورت نیاز باعث ایجاد پشتیبانی غیر موازی برای بدن می شود.
  • برای هر نوع حالت خوابیدن از انعطاف پذیری کامل برخوردار است.
  • امکان انتقال نیرو در تشک وجود ندارد.
  • به دلیل وجود پشتیبانی کلی بیشتر در تشک، طول عمر طولانی تری دارد.
  • در مدل های با کیفیت امکان پشتیبانی در لبه ها بیشتر می شود.
  • حفظ تعادل وزن در سرتاسر تشک فنر پاکتی وجود دارد.
تشک رویال

تشک رویال

تفاوت تشک فنری منفصل با تشک فنری متصل

تفاوت بین تشک طبی با تشک طبی فنری در میزان فنر استفاده شده در آن است. این امر موجب نرمی تشک می شود. در برخی از تشک های طبی برای این که نرمی بیشتری نسبت به هسته تمام فوم داشته باشند از فنر استفاده می کنند. تشک های فنری از فنر های استیل ساخته می شود و از نظر سیستم فنری به دو گروه اصلی تشک فنر باز (فنر متصل) و تشک فنر پاکتی (فنر منفصل)  تقسیم می شوند.

تشک فنری با فنر متصل رایج ترین نوع فنر استفاده شده در تشک های فنری است. این روش ساخت تشک به طور سنتی سال هاست که انجام می شود و امکان تولید انبوه با هزینه پایین را برای تولیدکنندگان فراهم می کند. این امر سبب می شود که این نوع تشک ها جزو ارزان ترین تشک ها باشند.

از فنر های شکل ساعت شنی در تشک های فنر باز استفاده می شود که یکتواختی از بالا تا پایین را ایجاد می کند. تشک های فنر باز به دلیل سیستم فنر بندی به هم پیوسته ای که دارند شبیه به فنر های بزرگ هستند به همین دلیل اصلا تشک های مناسبی به شمار نمی آیند.

تشک فنر پاکتی یا منفصل رویال پشتیبانی بیشتری نسبت به فنر متصل فراهم می کند. سیستم فنر منفصل در هسته تشک قرار می گیرد و لایه بالایی آن معمولا مموری فوم یا لاتکس تشکیل می شود. این امر سبب راحتی و مرغوبیت این تشک ها می شود.

در تشک های فنر منفصل هر چه تعداد فنر ها بیشتر باشد، حرکت ها کنترل شده تر و پشتیبانی بهتر می شود. این معیار در کیفیت تاثیرگذار است، اما توجه داشته باشید که با این نکته فریبتان ندهند. چرا که تشک های بی کیفیت با فنر های بی شمار نیز وجود دارند.

دلایل ارجحیت تشک فنر پاکتی بر تشک فنر باز

ویژگی های تشک های فنر پاکتی نسبت به تشک های فنر متصل بسیار متفاوت هستند. یک فنر منفصل (پاکتی) فنر وژه ای است که یا با مواد مصنوعی در بیشتر تشک ها و یا با روکش کتانی در تشک های گران تر روکش می شوند.

در تشک های فنر پاکتی فنرها به صورت جدا از هم عمل می کنند. بنابراین به هنگام خواب فنر های دیگر مانند مدل های فنر باز شروع به حرکت نمی کنند. این ویژگی سبب می شود تا فنر ها بر اساس شکل بدن، حالت خواب و حرکات بدن در هنگام خواب تنظیم شوند.

برای افرادی که معمولا نزدیک لبه تشک می خوابند، تشک فنر پاکتی پشتیبانی خیلی بیشتری در لبه ها ایجاد می کند. در صورتی که تشک فنر باز این گونه نیست و دلیل آن وجود کناره های تشک است که در لبه ها پشتیبانی خوبی ندارد.

فنر های پاکتی می توانند با وزن بدن متناسب شوند. به همین دلیل برای دو نفر که بخواهند با وزن های مختلف بر روی آن بخوابند گزینه مناسبی است. این ویژگی در تشک هایی با فنر باز یا متصل امکان پذیر نخواهد بود.

تشک فنر پاکتی سطح خیلی منسجم تری را برای لایه های روپوش تشک که از الیاف تشکیل شده، فراهم می کند. زمانی که الیاف در تشک فنر باز قرار می گیرد اغلب فرو رفته و با گذر زمان در فاصله خالی بین فنر ها قرار می گیرند و سطح ناهمواری ایجاد میکند.

بنابراین با توجه به دلایل گفته شده در بالا، تشک فنر باکتی برای تمامی افراد قابل استفاده است. این تشک با سیستم پشتیبانی که دارد قیمت بیشتری نیز دارد، اما با توجه به این که باید از کیفیت بالایی بر خوردار باشد توصیه ما به شما گرفتن مشاوره درست در هنگام خرید از افراد متخصص در این زمینه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.