تشک

نکات مهم خرید تشک

عنوان خرید تشک

خرید تشک جدید قطعاً یک روند هیجان انگیز است. برای خرید تشک با قیمت مناسب ابتدا باید یک فروشگاه معتبر و ایده آل انتخاب کنید که علی رغم تعداد زیاد آنها و اضافه شدن فروشگاه‌های آنلاین کار ساده ای نیست. سپس شما باید از بین هزاران تشک برای انتخاب نیازهای خود یکی را انتخاب کنید. اما برای انتخاب و خرید بهترین نوع تشک با توجه به نیاز خود، این مقاله خرید تشک بسیار مفید خواهد بود تا با رعایت نکاتی که در اینجا ذکر شده است، خرید مطمئن و خوبی در پیش داشته باشید.

سفتی یا نرمی تشک

افراد سنگین وزن نباید از تشک‌های نوع مموری فوم و نرم استفاده کنند زیرا در این حالت فرد احساس گیر کردن در تشک را دارد که این امر باعث ایجاد حالت گرما و تعریق در فرد می‌شود. اگر فرد سنگینی بخواهد تشک فومی را انتخاب کند، علاوه بر موارد ذکر شده، باید فوم تشک دارای تراکم بالا، مواد خنک کننده، تنفس هوا و … باشد.

لبه‌های تشک

لبه‌های تشک ممکن است به دلیل تماس زیاد هنگام نشستن و برخاستن، آویزان یا شکسته شود. برای جلوگیری از احساس زمین خوردن هنگام خوابیدن یا نشستن روی لبه‌های تشک، دور لبه‌های تشک باید توسط یک چهارچوب تقویت شوند. این قاب بسته به نوع تشک می‌تواند دیواره اسفنجی یا مفتول باشد.

خرید تشک

لایه های داخلی تشک

ارتفاع تشک

هرچه تشک و اسفنج تشک ضخیم‌تر باشد، وزن آن و دوام آن بیشتر است.

پارچه تشک

پارچه تشک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دلیل آن تماس مستقیم بدن با این قسمت از تشک است. این امر هم از نظر سلامتی و هم از نظر کیفیت بسیار مهم است. همچنین اگر لایه فوقانی دارای مقاومت خوبی باشد، پاره نمی‌شود و می‌توان سالها از آن استفاده کرد.

از طرف دیگر، پارچه تشک باید نرم و لطیف باشد. به طور کلی، هرچه از الیاف طبیعی بیشتر در تولید این پارچه‌ها استفاده شود و هرچه پنبه بیشتر باشد، برای حفظ سلامتی بهتر است.

اگر پارچه استفاده شده در تشک درصد مناسبی از الیاف طبیعی نداشته باشد، امکان دارد باعث بیماری‌های آلرژیک و اختلالات پوستی شود. پارچه‌های تشک ضد آب، ضد حریق، ضد حشرات مهم و ضروری‌اند.

استانداردهای خرید تشک

یک تشک استاندارد باید فنرهای محکمی داشته باشد. نوع پارچه تشک، مقاومت و استحکام آن، نوع دوخت و شرایط تهیه و بسته بندی تشک نشانه کیفیت محصول است. همچنین در خرید تشک های وارداتی دقت کنید تا بتوانند خدمات پس از فروش را ارائه دهند. برای خرید این تشک‌ها توجه به وجود نمایندگی آنها در ایران ضروری است.

 تنها ضمانت تعمیرات و تعویض این شرکت‌ها قابل اعتماد است. از خرید تشک های بدون ضمانت خودداری کنید. زیرا ممکن است تشکی که خریداری می‌کنید از استانداردهای لازم برخوردار نباشد و برای شما دردسر ایجاد کند. بنابراین قبل از خرید، در مورد تشک‌ها از نمایندگی‌ها تحقیق کرده و سپس آنها را بخرید.

خرید تشک

پارچه تشک

فنر

هرچه وزن فرد بیشتر باشد، باید فنرهای استفاده شده و نحوه اتصال آنها قوی‌تر و ضخیم‌تر باشد.

وزن شخصی که از تشک استفاده می‌کند در انتخاب تشک تأثیرگذار است و هنگام انتخاب تشک باید در نظر داشت که هرچه وزن بالاتر باشد تشک نیز باید قوی‌تر انتخاب شود تا طول عمر بیشتری داشته باشد. با این حال، برای وزن‌های سبک تر، تشک‌های نرم‌تر معمولاً توصیه می‌شود.

سایز تشک

سایز تشک اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. هنگام خرید ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. زیرا خرید تشک بزرگ برای یک اتاق نسبتاً کوچک به هیچ وجه انتخاب خوبی نیست. همچنین قد شما هم در انتخاب تشک تاثیر گذار است. تشکی بخرید که هنگام خواب زیر پایتان خالی نباشد. همچنین اگر به تشک دو نفره احتیاج دارید، عرض آن بسیار مهم است.

موارد زیر ابعاد استاندارد تشک‌ها است:

  • تشک تکنفره: 200 *90 سانتی متر
  • تشک یک نفره عریض: 200 *120 سانتی متر
  • تشک دو نفره/کامل: 140 *200 سانتی متر
  • تشک کوئین: 200 *160 سانتی متر
  • تشک کینگ: 200 *180 سانتی متر
  • تشک کینگ کالیفرنیا: 200 *200 سانتی متر

بودجه شما برای خرید تشک چقدر است؟

همه ما دوست داریم روی بهترین تشک استراحت کنیم اما معمولاً قیمت این نوع تشک بسیار بالا و تقریبا فراتر از حد توان ما است. بنابراین قبل از شروع به خرید تشک جدید و مورد نظر خود ابتدا بیشتریم و کمترین بودجه خود را مشخص کنید و سپس اقدام به خرید تشک نمایید. البته انتخاب تشک ایده آل که هزینه آن کمی بیشتر از بودجه شما باشد. قطعاً در دراز مدت به سود شما خواهد بود.

خرید تشک

تشک نوع فنری متصل

آیا تشک موردنظر گارانتی دارد؟

حتی اگر هنگام خرید تشک بسیار مراقب باشید و تمام نکات را رعایت کنید. باز هم ممکن است انتخاب درستی نداشته باشید و تشکی که خریداری کرده اید مناسب شما نباشد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید تشک به مواردی مانند سابقه فروشگاهی که با مشتریان در ارتباط با مشتریان است و ضمانت تشک نیز توجه داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید تشک

موارد فوق تأثیر مستقیمی در خرید تشک شما دارد و باید برای انتخاب صحیح از آنها آگاهی کامل داشته باشید. با این حال، نکات دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.

مطمئن شوید که نایلکس و روکش تشک در قسمت‌های بالا و پایین دارای مهر و موم شرکت هستند. به دلیل مشکلات بهداشتی نایلکس، به هیچ وجه نباید پاره شود.
پارچه تشک باید کاملا تمیز و بدون لکه باشد و هیچ پستی و بلندی روی رویه تشک و دیواره‌های آن قابل قبول نیست.
پارچه رویی یا پشتی تشک نباید از نظر رنگ متفاوت باشد و باید یک لایه پنبه دوزی یا اسفنج داشته باشد.
ضمانت نامه باید در داخل بسته بندی تشک قرار داده شود و مقدار ضمانت تشک روی دیوار تشک روی برچسب تشک اصلی چسبانده شود.
هنگامی که تشک را روی تخت قرار می‌دهید، نباید هیچ صدایی مربوط به فنر، اسفنج و نایلکس و … داشته باشد.

خرید تشک

تشک مموری فوم

خلاصه نکات خرید تشک

حساسیت روی خرید تشک ممکن است باعث صرف زمان و هزینه بیشتری شود اما ارزش دارد. با این کار نه تنها مدت زمان بیشتری می‌توانید از تشک‌ها استفاده کنید؛ بلکه بدنتان هم در طول شب در بهترین وضعیت قرار می‌گیرد و در طولانی مدت دچار آسیب‌های ستون مهره‌ها و گردن نخواهید شد.

اگر تشک کوچکتر از سایز شما باشد آرامش و آزادی در خواب را از شما سلب میکند. جالب است بدانید یک فرد بالغ و سالم در حدود چهل تا شصت مرتبه در طول شب غلت می‌خورد. بنابراین یک خواب راحت و عمیق باید آزادی حرکتی داشته باشید. پس تشک خریداری شده باید دارای سایز مناسب شما باشد.

در ساختن تشک‌های استاندارد چهار عنصر فوم (اسفنج)، هوا، آب و لاتکس کاربرد فراوانی دارند، امروزه نمونه‌های اسفنجی در بین انواع تشک‌ها بیشترین میزان فروش و استقبال را دارد. آخرین مدل هم نمونه‌های لاتکس است که فرق آنچنانی با انواع تشک های فنری ندارند.

زمانی که تشک مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کردید؛ جهت نگهداری درست از آن اجازه ندهید که بچه‌ها از آن به جای محل بازی و پریدن استفاده کنند. شما باید همچنین هر 6 ماه یک بار تشک خود را سر و ته کنید. هر 3 ماه یکبار هم از عرض و هم از طول ضربه‌های آرامی را به قسمت‌های مختلف آن وارد کنید. با این کارها طول عمر تشک افزایش خواهد یافت.

برای اینکه تشک مناسب و باکیفیتی خریداری کنید باید حتما در مورد انواع مختلف تشک و کیفیت و کمیت هر کدام اطلاعات کافی را بدست آورید و یا از یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باتجربه تشک خود را خریداری کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.