تشک

چه مواردی در قیمت تشک موثرند

قیمت تشک

برای داشتن یک روز خوب و پرانرژی، باید خواب راحت و استراحت کافی داشته باشید. لازمه دستیابی به خوابی دلچسب، آرام و عمیق، انتخاب تشکی مناسب است. در زمان خرید تشک، باید به فاکتورهای مهمی از جمله سایز و اندازه تشک، وزن، مواد تشکیل دهنده، ساختار، جنس و قیمت تشک توجه کنید.

یکی از اصلی ترین مشکلات خریداران تشک مواجهه با قیمت‌های بسیار بالا در برخی از مدل‌ها است. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد این تنها به دلیل حاشیه سود بیشتر فروشندگان است. مارک‌های ایرانی با سابقه طولانی، که در برخی موارد قیمت پایین‌تری دارند، تمام نیازهای شما را برآورده می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر ما 5 عامل اساسی در تعیین قیمت تشک را به شما معرفی خواهیم کرد. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • ساختار و نوع تشک
  • مواد فوم استفاده شده
  • نوع پارچه
  • اندازه تشک
  • برند

عوامل موثر قیمت تشک

تاثیر ساختار و نوع بر قیمت تشک

به طور کلی برای هر تشک 2 نوع ساختار اصلی وجود دارد. این دو نوع به عنوان تشک طبی و تشک طبی فنری شناخته می‌شوند.

تشک طبی از بدنه‌ای صلب و بدون فنر ساخته شده است. در بدنه این نوع تشک‌ها از یک یا چند لایه فوم و اسفنج برای تولید استفاده می‌شود. به دلیل سختی این نوع تشک، به طور کلی برای افرادی که مشکلات کمردرد دارند توصیه می‌شود. همانطور که در بخش بعدی شرح داده شده است ممکن است لایه‌های دیگری نیز روی بدنه اصلی اعمال شود.

اما تشک طبی فنری چیست؟ از تشک فنری غالباً به عنوان تشک “سنتی” یا نمونه قبلی تشک فومی نام برده می‌شود. آنها از تعداد زیادی فنر پیچی فلزی معلق در سایر مواد تشک تشکیل شده‌اند. از نظر قیمتی، ساختار فنر ارزان‌تر از ساختار اسفنجی است. اما قیمت تشک طبی فنری اگر با رویه مموری فوم ترکیب شود، می‌تواند زیاد باشد. شما در سایت تشک میتوانید انواع تشک های باکیفیت را مشاهده و خریداری کنید.

تشک فنری بونل 

در تشک فنری بونل، فنرهای فلزی با استفاده از سیم فلزی بهم متصل می شوند. این تشک به عنوان تشک فنر باز نیز شناخته می شود. فنرهای ساخته شده در تشک نمی توانند به طور مستقل حرکت کنند. تشک های بونل نرم ترین تشک است. به غیر از این، تشک فضای کافی برای حرکت آسان را فراهم می کند.

تشک پاکتی (فنر منفصل)

فنرهای منفصل فنرهایی هستند که به صورت جداگانه بسته شده و در تشک قرار می گیرند. به طور مستقل کار می کنند تا حرکات و منحنی بدن شما را بهتر پشتیبانی کنند و حرکت یک شخص بر دیگری تأثیر نمی گذارد. تشک های پاکتی بادوام بوده و ماندگاری بالایی دارند.

قیمت تشک

تشک فنری

تفاوت تشک بونل و تشک پاکتی

سوالی که هر مشتری می پرسد این است که تفاوت فنر بونل و فنر پاکتی چیست؟ در اینجا یک توضیح ساده آورده شده است که به شما کمک می کند تفاوت آنها را درک کنید.

تشک بونل یکی از قدیمی ترین انواع فناوری های تشک فنری در بازار است. فنر های بونل به عنوان فن آوری فنر متصل به یکدیگر توصیف می شوند. تشک های این نوع به دلیل ساختار فنری داخلی تمایل به سفتی بیشتری دارند. از آنجا که فنر ها به هم متصل هستند، این سیستم فنری بیشتر به حرکت حساس است.

این بدان معناست که وقتی شخصی در یک طرف تخت حرکت می کند، ممکن است فرد در طرف دیگر حرکت را روی تشک نیز احساس کند. اما تشک های فنری پاکتی با فنرهایی ساخته می شوند که بهم پیوسته نیستند. این کار از هرگونه حرکتی جلوگیری می کند. اگر فرد خوابیده روی تخت در حال چرخش و حرکت روی تخت باشد، شریک دیگر ممکن است حرکت را احساس نکند.

قیمت تشک پاکتی از تشک بونل بالاتر است.

تشک های پاکتی می توانند از شکل های مختلف بدن پشتیبانی کنند اما تشک های بونل نمی توانند زیرا فنرهای تشک بونل با هم حرکت می کنند. با این حال، در تشک پاکتی، فنرها به صورت جداگانه حرکت می کنند.

برخلاف تشک های بونل، در تشک های پاکتی هر واحد فنر در پاکت های پارچه ای جداگانه قرار دارد. چنین طراحی سیستم فنری وقتی یک نفر روی یک انتهای تشک حرکت می کند باعث کاهش حرکت روی تشک می شود و باعث کاهش وقفه در هنگام خواب می شود.

سیستم های فنر پاکتی نیز پشتیبانی كافی از كل بدن را دارند در حالی كه فنر های بونل به صورت جداگانه به نقاط فشار و وزن مختلف بدن پاسخ می دهند. تشک های پاکتی کمی نرم تر از تشک های بونل هستند

میزان گردش هوا در داخل تشک پاکتی خواب راحت و دمای راحت تر تخت را تضمین می کند. تفاوت عمده بین هر دو تشک این است که فنرهای تشک بونل به هم متصل شده اند در حالی که فنرهای تشک پاکتی متصل نیستند.

قیمت تشک

تشک فنری منفصل

فوم تشک

ساختار تشک به تنهایی ممکن است راحتی و نیاز مشتری را برآورده نکند. بنابراین، طراحان با استفاده از لایه‌های اضافی که بعضاً به عنوان تشک اضافه می‌شوند، این راحتی را افزایش می‌دهند.

روکش‌های تشک به طور کلی دو نوع هستند:

  • اسفنج پلی اورتان
  • اسفنج مموری فوم (مموری فوم)

مموری فوم از نظر قیمت و کیفیت بسیار بالاتر از فوم معمولی یا پلی اورتان است. بنابراین تشک‌های مموری فوم علاوه بر راحتی بیشتر، از کیفیت و قیمت بسیار بالاتری نیز برخوردار هستند.

فوم پلی یورتان بر اساس تراکم در متر مربع به مدل‌های 20، 40 و 60 کیلوگرمی تقسیم می ‌ود. هر چقدر تراکم سطح این نوع اسفنج بالاتر باشد، کیفیت آن بالاتر، تشک طبیعی‌تر و در نتیجه قیمت بالاتر است.

تاثیر نوع پارچه بر قیمت تشک

اما پارچه روکش تشک در افزایش قیمت آن نقش دارد. اما عامل خیلی مهمی نیست. اگر فکر می‌کنید دو تشک از جنبه‌های مختلف یکسان هستند و یکی از آنها به دلیل پارچه‌ای که دارد بسیار گرانتر است، بهتر است نوع ارزان‌تر را انتخاب کنید.

واقعیت این است که پارچه در کیفیت خواب شما تأثیر نخواهد گذاشت. با این حال، برخی از برندها محصولات خود را با تبلیغات نادرست به عنوان پارچه اروپایی معرفی می‌کنند. اما واقعیت این است که در بیشتر موارد این محصولات در چین یا حتی در داخل کشور ساخته می‌شوند.

ابعاد تشک

بدون شک اندازه بزرگتر تشک باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. به طور کلی، این افزایش قیمت دقیقاً به همان نسبت افزایش اندازه محاسبه می‌شود. معیار قیمت تشک 90در 200 است و به عنوان مثال قیمت تشک 180 در 200 دقیقاً دو برابر این اندازه است.

اما توجه داشته باشید که اندازه و ابعاد تشک تأثیر مستقیمی بر کیفیت خواب دارد. به عنوان مثال، یک تشک دو نفره در اندازه‌های مختلف با عرض‌های مختلف تولید می‌شود. بنابراین، می‌توانید با انتخاب اندازه بزرگتر خواب راحت تری را به ارمغان بیاورید.

قیمت تشک

تشک رویال

شما می توانید برای پیدا کردن سایز تشک مناسب به مقاله تشک مراجعه کنید.

برند تشک

به برند تشک پول ندهید! برای کیفیت پرداخت کنید. متأسفانه، یک مشکل عمده در بازار کالاهای خواب، فروش محصولات با قیمت بسیار بالا به نام مارک‌های آلمانی، ترکی، اسپانیایی و … است.

مشکل این است که تمام این محصولات در کشور عزیزمان ایران تولید می‌شود. اما این فروشندگان چنین اظهارات دروغی را برای معامله و سودهای بالا ارائه می‌دهند.

به دلیل چنین برند و تبلیغاتی هرگز کالایی را خریداری نکنید. تولید تشک در ایران به خودکفایی کامل رسیده است. برای راحتی بیشتر نیازی به خرید تشک خارجی یا مواردی از این دست نخواهید داشت. بنابراین، برای جلوگیری از صرف هزینه اضافی، به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.