باکس جک دار

باکس جک دار

باكس جک دار

در زندگی آپارتمانی امروز، کمبود جا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که باید با آن کنار بیاییم. اما هر روز راه‌حل‌هایی برای استفاده بهتر و کارآمد از کمترین فضا وجود دارد که یکی از آن‌ها تخت‌خواب با باکس جک دار است.

چیدمان و قراردادن وسایل در یک اتاق‌خواب کوچک یکی از سخت‌ترین و دردسرسازترین موارد در دکوراسیون داخلی است. اگر لباس‌ها، وسایل شخصی و سایر وسایل اتاق خواب به درستی مرتب و قرار نگیرند، می‌توانند به سرعت فضای اتاق را بهم ریخته و احساس راحتی و نظم در اتاق را از بین ببرند. در کنار ترفندهای استفاده از یک اتاق خواب کوچک‌، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک چیدمان منظم استفاده از تخت خواب با باکس جک دار است.

تخت باكس

تخت های نسل جدید که از نظر ظاهری بسیار ساده، شیک و کاربردی هستند و بدون محدودیت و به صورت یک تکه ساخته می شوند، تخت باکس نامیده می‌شود. تخت باكس معمولاً به دو روش ساده و جک دار ساخته می‌شوند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

تخت‌های باكس به دلیل ظاهر ساده و حمل و نقل آسان بسیار کاربردی هستند و به خصوص اکثر هتلداران چنین تختخوابی را توصیه می‌كنند. تخت باكس به نظر می‌رسد گویی دو تشک روی هم چیده شده‌اند، اما اینگونه نیست و طرح به شرح زیر است.

تخت‌هاي باكس در دو حالت قاب فلزی و چوبی ساخته می‌شوند که دارای روکش ژاکارد، چرم یا مخمل است و با توجه به نیاز شما قابل تغییر است. تختخواب‌های باكس محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرده و کم کم جای تخت‌های قدیمی را می‌گیرند.

همانطور که اندکی پیش گفته شد‌، تخت خواب‌های باكس در دو مدل باكس جک دار و ساده ساخته می‌شوند. در واقع، فقط یک تختخواب ساده نیست، زیرا یک فضای خالی به اندازه تخت خواب شما در زیر تشک وجود دارد، که بهترین مکان برای قرار دادن چیزهای اضافی است.

باكس جک دار

تخت با باکس جکدار جهت قراردادن وسایل اضافی

شكل و ابعاد تخت باكس

تخت خواب‌های باکس گاه به درخواست برخی از طراحان یا مشتریان به صورت تاج دار سفارش داده می‌شوند. باکس‌های تاج دار فرم بصری زیبایی ایجاد می‌کنند و در بسیاری از موارد از هنر گلدوزی برای جذابیت بیشتر تاج استفاده می‌شود.

تخت خواب های باکس معمولاً در اندازه های 160،140،120،90 و 180 سانتیمتر ساخته می‌شوند و در ابعاد 180 در واقع دو باکس 90 را کنار هم ثابت قرار می‌دهند.

در باکس‌ جکدار با عرض 180 از چهار بازوی بالابر به جای دو بازوی بالابر استفاده می‌شود.

مزایای تخت باكس

پایه‌های تخت را می‌توان بصورت ثابت و چرخ دار ساخت که در این صورت جابجایی آن برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب شما بسیار آسان خواهد بود. همانطور که می‌دانید تخت خواب‌های قدیمی به دلیل حمل و نقل سخت و اینکه قطعات آن‌ها به صورت قطعه‌ای حمل می‌شود و نیاز به نصب دارند، آسیب دیده و حتی بیشتر از باکس ها سر و صدا ایجاد می‌کنند.

از دیگر مزایای باکس این است که عمر تشک را تا 30 درصد افزایش می‌دهد و باعث ایجاد فرورفتگی در وسط تشک نمی‌شود.

معمولاً از پارچه مخمل یا سایر پارچه‌های بادوام مناسب ساخته می‌شوند و دلیل این امر علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی، سهولت در نظافت و تنوع در کار است. همانطور که می‌دانیم، چوب‌ها اگر چه ظاهر زیبایی دارند و فضای طبیعت را به خانه ما می‌آورند، اما از نظر طیف رنگی به همان اندازه تنوع کمتری دارند و در طیف رنگی قهوه‌ای قرار دارند و در برخی از تزئینات به سختی می توان آنها را تنظیم کرد.

اگرچه MDF امروزه بسیار کاربردی است و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شود، اما ظاهری که پارچه به دکوراسیون می‌بخشد و روحیه صمیمی تری ایجاد می‌کند، محصولات چوبی نمی‌توانند چندان موفق باشند.

باکس جک دار چیست؟

یک تخت‌خواب با باکس جکدار تخت‌خوابی است دارای فضای ذخیره‌سازی زیر تشک. از آنجا که بزرگترین مبلمان اتاق خواب تخت‌خواب است و فضای زیادی را اشغال می‌کند، بهتر است آن را طوری طراحی کنیم که بتوان از فضای زیر آن هم استفاده کرد. ممکن است فکر کنید این کار به سادگی و با افزودن چند کشوی زیر تخت قابل انجام است. اما باید بگوییم که کشوهای زیر تخت به اندازه کل فضای زیر تخت کارایی ندارند.

برای استفاده از کشوی زیر تخت، باید روی زمین زانو بزنید و سپس کشو را بیرون بکشید تا بتوانید به بیشترین تجهیزات داخل آن دسترسی پیدا کنید.

زیر تخت یکی از مکان‌هایی است که ممکن است سالی یک بار آن را تمیز نکنیم و حتی اگر بخواهیم، انجام این تمیزکاری دشوار است. زیرا تکان دادن تخت مشکل است و ترجیح می‌دهیم به هیچ وجه زیر آن را تمیز نکنیم.

انواع باکس تخت

باکس ساده

این باکس فقط یک اختلاف سطح بین تشک و زمین ایجاد می‌کند. باکس ساده با استفاده از قاب فلزی نشکن ساخته شده است که بی صدا و دارای ماندگاری فوق العاده طولانی است.

باکس جک دار

باکس جک دار بلند می‌شود و می توانید از زیر تخت به عنوان کمد استفاده کنید. این نوع تخت‌خواب برای اتاق‌هایی که کمد ندارند مناسب است. در باکس جک دار از 4 بازوی متحرک استفاده شده است تا به راحتی با تشک سطح روی تخت خود را بلند کنید.

باکس کشودار

در دیواره باکس زیر تخت، کشوهایی تعبیه شده است تا لوازم اضافی شما در آن‌ها قرار گیرد و در واقع فضای زیر تخت برای شما مانند کشو عمل می‌کند.

مزایای استفاده از باکس جکدار

فضای ذخیره سازی

تخت‌خواب‌های جک دار را می‌توان یکی از بهترین انواع تخت‌خواب دانست. اولین مزیت استفاده از تخت جک دار دو نفره یا یک نفره این است که این تخت فضای بیشتری برای ذخیره وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر از تخت با باکس جک دار برای اتاق مهمان استفاده کنید، فضای بیشتری خواهید داشت. وقتی میهمانان از آن تخت استفاده می‌کنند، حتی نمی‌دانند که شما از تخت‌خواب آن‌ها به عنوان انبار استفاده کرده‌اید زیرا این فضا بسیار پوشیده و از دید دور است.

مزیت بعدی این است که باکس جکدار در فضای ذخیره سازی زیر تخت برای همه پنهان است. بنابراین دیگر نگران مرتب بودن آن نخواهید بود. همچنین می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید از دید کودکان پنهان شود در زیر تخت خود قرار دهید.

راحتی دسترسی

یکی دیگر از مزایای تخت خواب جک دار این است که شما دیگر مجبور نیستید برای بیرون آوردن تجهیزات به زیر آن بخزید. فقط کافیست شاسی تخت را بکشید تا تشک بلند شود و به فضای زیر تخت دسترسی پیدا کنید.

راحتی نظافت

تمیز کردن آن آسان است و پس از آن نیازی به جابجایی این قطعه بزرگ و کمر درد نیست.

تخت جک دار برای چه فضاهایی پیشنهاد می‌شود؟

این روزها، ایجاد فضاهای دلباز و دکورهای مینیمالیستی بسیار به روز، زیبا و محبوب است. برای ایجاد این دکور که بر سادگی و تنهایی بسیار تأکید دارد، نمی‌توانید اتاق خود را با انواع کمد دیواری، کشو، کمد و … پر کنید. از طرف دیگر کمدهای اتاق برای قرار دادن برخی وسایل بسیار ضروری است. 

خوشبختانه امروزه تختخواب‌هایی با باکس جکدار به خوبی در زمینه قرار دادن وسایلی مانند لباس، پتو، وسایل خانه و … عمل کرده اند. با استفاده از این تخت‌ها دیگر نیازی به خرید چند کمد و بوفه جداگانه و قرار دادن آن‌ها در اتاق نیست. بنابراین اتاق شلوغ نمی‌شود و شما فضای مطبوعی را در اتاق خود ایجاد می‌کنید.

اگر به دنبال ایجاد یک دکوراسیون مینیمالیستی نیستید، اما فضای اتاق خواب شما به قدری کم است که فضای کافی برای قرار دادن کمد، تختخواب و … را ندارید، پیشنهاد خرید تخت جک‌دار است.

تختخواب مانند نگینی است که در اتاق خواب می‌درخشد. بنابراین اگر به دکوراسیون اتاق خود اهمیت می‌دهید باید محصولی را انتخاب کنید که نمای اتاق شما را کامل کند. از طرف دیگر تختخواب‌های تاشو تأثیر زیادی در شکل ظاهری دکوراسیون اتاق ندارند. بنابراین تختخواب‌های جکدار بهترین گزینه برای این فضاها هستند. می‌توانید از فضای زیر تخت برای قرار دادن وسایل مختلف به جای کمد دیواری استفاده کنید.

باكس جک دار

قابلیت ذخیره وسایل در تخت با باکس جکدار

بهترین کاربردهای تخت جک دار

می‌توان انواع استفاده‌ها را از این باکس انجام داد، اما مناسب ترین و متداول‌ترین کاربردها عبارتند از:

به عنوان کمد اسباب بازی کودکان استفاده کنید: اگر اتاق کودکان کوچک است و فضای زیادی برای قرار دادن کمد اسباب بازی آن‌ها ندارید از آن در زیر تخت استفاده کنید.

استفاده برای اتاق خواب اصلی: در اتاق اصلی که اتاق شماست، از این سرویس خواب برای ذخیره سازی و برداشتن وسایل اضافی استفاده کنید.

در اتاق مهمان: همانطور که قبلا گفتیم، استفاده از فضای زیر تخت در اتاق مهمان یک کار هوشمندانه است.

در آخر می‌توان گفت که شما می‌توانید از این باکس ها در همه جا استفاده کنید و محدودیتی در استفاده از آن‌ها نخواهید داشت.

نکات مهم هنگام استفاده از باکس‌ جک‌دار

درون جک‌ها گاز فشرده وجود دارد. بنابراین از قرار دادن جک‌ها در معرض حرارت زیاد در مجاورت آتش جدا خودداری کنید.

هنگام باز کردن کفی تشک باید روی آن قرار گیرد، زیرا در غیر این صورت جک بلافاصله پرتاب می‌شود و به اندام بدن برخورد می‌کند.

وجود اجسام سنگین روی تشک هنگام بازکردن باکس کارایی و طول عمر جک را مختل می‌کند و ممکن است باعث بسته شدن یا حتی بازنشدن جک‌ها شود.

خرابی جک‌های باکس عامل دیگری است که بسیاری از خریداران را از خرید این محصول ارزشمند دلسرد می‌کند. اگر می‌توانید با کمی دقت این مانع را بردارید و از تخت جک دار استفاده کنید. برای این کار، فقط از کیفیت اتصالات این تخت‌ها اطمینان حاصل کنید. برای این کار بهتر است کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و یا از متخصص در تشخیص کیفیت اتصالات کمک بگیرید.

باكس جک دار

تخت با جک انتهایی

نحوه باز و بسته شدن جک

یکی از مهمترین فاکتورهای تخت خواب با باکس جک دار نحوه باز و بسته شدن جک‌ها است. بسته به نوع طراحی، جک های این عناصر ممکن است در قسمت‌های مختلفی قرار داشته و از جهات مختلف باز و بسته شوند.

با این حال بهترین مدل‌هایی که می‌توان برای باز و بسته شدن تخت خواب با جک انتخاب کرد، جک‌های انتهایی یا جانبی هستند. در جک‌های انتهایی، تخت از پایین تخت و در جک‌های جانبی، تخت از یکی از دو طرف طولی تخت باز می‌شود.

در هر صورت، میزان فضای ذخیره سازی در تخت خواب شما تغییری نخواهد کرد. با این حال، قبل از انتخاب گزینه موردنظر، باید چندین موضوع را در نظر بگیرید. اولین مسئله مهم محل قرارگیری تختخواب است. اگر تخت خواب شما از نظر طولی به دیواری تکیه داده است، بهتر است از مدل‌های جک انتهایی در آن استفاده کنید. اما اگر تختخواب شما از دو طرف سر و پاها به دیوار تکیه داده است (ابعاد عرضی) یا فاصله کمی از دیوار دارد، مدل جک جانبی گزینه ایده آل تری برای شما خواهد بود تا از این تخت راحت استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که استفاده از جک‌های جانبی به طور کلی از جک‌های انتهایی آسان تر است. در این مدل کل طول تخت با یک اندازه باز می‌شود و دورترین نقطه در فضای ذخیره سازی آن فقط عرض تخت خواهد بود. اما در مدل‌های انتهایی، دورترین نقطه برای ذخیره سازی طول (سر تا پا) تخت است که گاهی اوقات می‌تواند کاربران آن را با مشکل مواجه کند.

باكس جک دار

تخت با جک های جانبی

هزینه ساخت تخت جک دار

بسیاری از کاربران در مورد هزینه سفارش تخت با باکس جک دار تصور غلط دارند. طبیعتاً هزینه این تخت خواب‌ها به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر برای ساخت بدنه یا لوازم جانبی اضافی برای افزایش توانایی باز و بسته شدن تخت خواب، کمی بیشتر از تخت‌های معمولی و استاندارد است. اما اگر به یک تخت خواب با فضای ذخیره سازی در قسمت پایین نیاز دارید، یک تخت با جک احتمالاً مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ای است که می‌توانید تهیه کنید.

تخت های جک دار اغلب ارزانتر از تخت‌های تاشو هستند.

چگونه باکس جکدار خریداری کنیم؟

می توانید باکس جکدار یا حتی ساده را از طریق سایت‌های فروش اینترنتی خریداری کنید. به این ترتیب می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر اینترنتی باکس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

مزایای خرید آنلاین: صرفه جویی در وقت و هزینه، سهولت حمل و نقل و بازگشت کالا تا زمان مشخص شده. برای اینکه یک خرید موفق داشته باشید پیشنهاد می کنیم از سایت های فروش باکس جک دار خرید کنید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.