تشک

خرید تشک طبی اصل

خرید تشک طبی اصل

هر کس نیاز به خواب مناسب و با آرامش دارد. اگر تشک طبی مناسب نباشد بعد از بیدار شدن از خواب دچار کمردرد، گردن درد، بد خوابی و حتی گرفتگی های عضلانی می شوید. خواب مناسب تاثیر زیادی در زندگی شاد و سالم دارد. به همین دلیل توصیه پزشکان و روان شناسان توجه به خواب مناسب است. برای خواب با آرامش، فراهم کردن شرایط مطلوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای خواب خوب به تشک خوب هم نیاز داریم.

این مقاله راهنمایی برای خرید تشک طبی اصل است. در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف تشک طبی

در ابتدا باید بدانیم که تشک طبی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

تشک طبی (تشک ارتوپدی) تشکی است که برای حمایت از مفاصل، کمر و کل بدن. این محصول با مطالعه پزشکی ارتوپدی که بر روی اختلالات یا تغییر شکل ستون فقرات و مفاصل متمرکز است، ساخته می‌شود. تشک طبی برای مقابله با مشکلاتی که ممکن است در کمر یا مفاصل احساس شود ساخته می‌شود.

تشک طبی از مفاصل بدن حمایت می‌کند. تشک‌های طبی به طور معمول برای افرادی که با درد می‌خوابند، افرادی که از جراحت بهبود یافته، افراد مسن و ورزشکاران یا سایر افرادی که فعال هستند، توصیه می‌شود.

امروزه تشک طبی طرفداران بسیاری در بین مردم پیدا کرده است. تولیدکنندگان این تشک‌ها اقدامات بسیاری را برای پیشرفت بیشتر آن انجام داده‌اند. ساختار تشک طبی از فوم‌های ژله‌‌ای ساخته شده که گرمای بیشتری را جذب می‌کند. فوم‌های استفاده شده در تشک طبی باعث می‌شوند که قالب بدن روی سطح تشک قرار گرفته و فشار وارد بر بدن کاهش یابد. تشک طبی وزن بدن را برای تعادل کامل و عدم فشار بر نواحی حساس مانند پشت، شانه‌ها و همچنین گردن به طور مساوی توزیع و باعث خواب آرام می‌شود. این تشک‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی و استخوان درد طراحی شده و برخلاف تشک‌های فنری، بعد از مدتی شکل خود را از دست نمی‌دهند.

تشک طبی

نحوه قرارگیری صحیح بدن روی تشک طبی

هنگام خرید تشک طبی اصل به چه مواردی توجه کنیم

سن 

توجه به سن افراد هنگام انتخاب تشک طبی گزینه بسیار مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بالای 60 سال از تشک‌های طبی برای خواب بهتر و راحتتر استفاده کنند. تشک‌های طبی نیز برای افراد بیمار توصیه می‌شود. همچنین تشک‌های فنری بیشتر باید برای کودکان و تشک‌های طبی-فنری برای بزرگسالان استفاده شود.

سلامتی

سلامت جسمی افراد می‌تواند نقش مهمی در انتخاب تشک داشته باشد. اگر قرار است تشکی را برای فرد مریضی که وقت زیادی را در رختخواب می‌گذراند انتخاب کنید، بهتر است نوع تشک بیمارستانی را انتخاب کنید. این تشک‌ها برای جلوگیری از زخم بستر در افراد طراحی شده‌اند. همچنین کسانی که از دیسک کمر یا ناراحتی در ستون فقرات رنج می‌برند باید به دنبال تهیه تشک مناسب برای کمردرد و دیسک کمر باشند.

تشک طبی یا فنری

هر دو نوع تشک در بازار وجود دارد. نوع فنری که تشک‌های بسیار نرم و نوع طبی که گفته می‌شود سفت بودن آنها برای بدن مناسب است. بسیاری از افراد در انتخاب یکی از این دو نوع تشک مردد هستند. همانطور که در بالا گفته شد، استفاده از تشک‌های طبی فنری معقول ترین انتخاب است زیرا این تشک با ترکیب مزایای دو تشک طبی و فنری عمر طولانی تری خواهد داشت و خواب بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. این نوع تشک بیشتر در تشک‌های دو نفره استفاده می‌شود.

تشک برای تخت‌های دو نفره

بهتر است هنگام انتخاب نوع تشک به تک نفره یا دو نفره بودن تشک توجه کنید. انتخاب تخت فنری با فنر متصل برای تشک دو نفره اشتباه بزرگی است. از آنجا که این تشک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت‌های دیگر تشک تحت تأثیر فرورفتن بخشی از تشک قرار می‌گیرند، بنابراین، هنگامی که یکی از دو نفر روی تشک خوابیده، در خواب حرکتی داشته باشد، تشک نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و باعث بی‌خوابی در شخص دوم می‌شود.

در نتیجه، لازم است از تشک‌های فنری منفصل یا یک پاکتی استفاده شود که به گونه‌ای طراحی شده است که فنرهای هر قسمت مستقل از قسمت‌های دیگر تشک کار می‌کند، تا شخص دیگر مزاحم او نشود.

وزن 

هنگام خرید تشک به وزن افراد توجه کنید. استفاده از تشک‌های فنری برای افراد بالای 70 کیلوگرم گزینه مناسبی نیست. همچنین اگر زوجین اختلاف وزنی زیادی دارند، استفاده از دو تشک تکنفره با توجه به وزن آن‌ها ضروری است. با اتصال تشک‌های یک نفره می‌توانید خواب راحت تری برای خود ایجاد کنید.

تشک طبی

تشک طبی سایز دو نفره

چگونه تشک طبی اصل را تشخیص دهیم

خرید از فروشگاه‌های معتبر

یکی از مهمترین کارهایی که می‌توان هنگام خرید مطمئن انجام داد مراجعه به فروشگاه‌های معتبر آنلاین یا سطح شهر است و اگر کالای مورد نظر ما نماینده رسمی در شهر یا کشور ما دارد به همان مراکز مراجعه کنید.

اگر محصولی که به دنبال آن هستیم از مارک‌های متفرقه است، ابتدا باید توجه داشته باشیم که خطر خرید را افزایش می‌دهید و ممکن است یک تشک با کیفیت پایین اما با قیمت بالا تهیه کنید، بنابراین در چنین مواردی بهتر است از یک معتبر خریداری کنید. برای خرید از فروشگاه و برند مورد نظر ضمانت رسمی دریافت کنید. لازم به ذکر است که سایت ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن و مجوز رسمی و تأییدیه شرکت‌های همکار از جمله تشک رویا و تشک رویال با 15 سال همکاری را دارد.

داشتن ضمانت معتبر تشک

مورد دیگری که باعث خرید مطمئن می‌شود گرفتن ضمانت از فروشگاه است. وقتی شرکت یا فروشگاهی که کالا را به شما پیشنهاد می‌دهد، گارانتی را مهر و امضا می‌کند، می‌توانید از اصل بودن کالای مورد نظر خود مطمئن باشید. در بین فروشگاه‌های آنلاین و حضوری خرید تشک طبی، سایت تشک یکی از مراکزی است که کالاهای خود را با ضمانت رسمی و معتبر به مشتریان گرامی ارائه می‌دهد.

داشتن علامت استاندارد کیفیت

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید تشک‌های تولید داخل باید به آن توجه کرد، داشتن نشان استاندارد ایران است. محصولاتی که دارای نشان استاندارد ملی ایران هستند بدون شک در زمره محصولات معتبر و اصلی قرار دارند که البته همانطور که در بالا گفته شد خرید آن‌ها از فروشگاه‌های معتبر شرط لازم است.

برخی از محصولات علاوه بر داشتن علامت استاندارد، دارای برچسب هولوگرامی نیز هستند که برای جلوگیری از تقلب در محصول توسط کارخانه روی تشک نصب می‌شود.

تشک طبی

بررسی اصل بودن تشک طبی خریداری شده

قبل از خرید تشک طبی از هر برندی که می‌خواهید بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید. ما آماده مشاوره صحیح و علمی رایگان در خصوص انتخاب محصول مناسب شما هستیم.

ارتباط کمردرد با تشک

مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر کمر دردها ناشی از آسیب دیدگی، استرس شغلی، استرس روزانه یا خوابیدن روی یک سطح سخت یا ترکیبی از موارد فوق است. این یک مشکل بزرگ و علت اصلی ناتوانی در افراد بالای 45 سال است. البته جوانان نیز در معرض خطر هستند. مراقبت از کمر در سنین 20 تا 30 ساله می‎‌تواند از کمر درد در سال‌های بعد جلوگیری کند.

هنگامی که شخصی روی تشک طبی دراز کشیده است، بسیاری از فرایندها و تغییرات در بدن او ادامه می‌یابد که کمر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، در حالی که فرد در خواب است، فشار به تدریج از مهره‌ها برداشته می‌شود، این کار به این دلیل است که فرد خوابیده و ایستاده نیست بنابراین قسمت بالای بدن به ستون فقرات فشار نمی‌آورد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.